lördag 7 september 2013

Fredag, kvar på näl

Ja var ska jag börja??? Jo, jag är kvar på Näl, legat här i sex veckor och två dagar, varav första veckan tillbringade jag dom första två-tre dagarna på HIA = Hjärtintensiven. Där dom upptäckte att jag hade andningsuppehåll vid flera tillfällen varje natt, så dom la in mig på öron/näsa/hals och där fick jag en cpap som är en maskin som syresätter mig när jag sover så jag inte ska få några andningsuppehåll. Jag låg på ÖRON/NÄSA/HALS i cirka tre veckor tror jag det var. Första två nätterna sov jag hur bra som helst, vaknade 07:30-08:00 utan problem och pigg som en sparv.

Tredje natten som jag sovit med cpapen så var benen väldigt svullna, och det visade sig att jag hade samlat på mig vätska, så dom lindade benen + att jag fick vätskedrivande tablett två gånger om dagen. Det tog lite över en vecka om jag inte minns fel innan benen blev återställda. Sen kom magsmärtorna, som dom bara behandlade med smärtlindring. Nu har jag haft sjuka smärtor i tre veckor och går på stark smärtlindring utan att blivit utredd fören nu Varför jag har så jävla ont så jag ligger och krampar som fan..

Det ska eventuellt bli galloperation, när vet jag inte, men det blir i alla fall inte förens efter hjärtoperationen som ska göras vecka 37 på onsdag eller torsdag. Och jag måste medge att även om jag är tuff som fan i attityden ” äsch det är bara en lite skit operation och de kommer gå bra som fan. Jag har ju topp kirurger runt mig varav en åker från Danmark för mig skull, och för tre andra patienters skull, givetvis så jag är inte ”speciell” på det sättet att han kommer bara för min skull, men det känns bra att ha världsklass kirurger runt mig. Gör det mig mindre nervös?

Åh nej, jag är så nervös så jag vet inte vilket ben jag ska stå på snart. Tänk om något går fel, tänk om hjärtat är så dåligt att dom måste sätta in en pacemaker under operationen. Eller tänk om jag inte vaknar från narkosen ???

Tack vare denna maskinen som jag har på nätterna för att underlätta andningen så har jag äntligen blivit av med min hemska huvudvärk som jag haft i många, många år och mått psykiskt dåligt av det, det har yttrat sig på det viset att jag varit på fruktansvärt dåligt humör i perioder och har med stor sannolikhet sårat människor genom att jag har hävt ur mig sylvassa kommentarer utan att tänka mig för. Ibland så öppnar jag käften innan jag tänker och det har resulterat att många fått lida.

Det har dock aldrig varit min mening att såra någon, så om någon som jag sårat läser detta så ner jag från djupet av mitt lilla hjärta så hemskt mycket om ursäkt och ska göra vad jag kan för att gottgöra er som blivit sårade av mina utfall.

Sex veckors sjukhus vistelse så saknar jag Ville nått så fruktansvärt mycket så jag börjar blir Galen milt uttryckt !!

Nej nu blir det film och sen sova.

God natt med er


Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar