onsdag 6 november 2013

06-11-2013

Regnig morgon var det idag när jag vaknade. Så åt frukost i lugn och ro, Ville också. Sen slutade det regna vid halv elva och då blev det regnkläder (ifall de skulle börja regna igen) och ut på morgonpromenaden. Ovanligt lite människor ute denna förmiddag, men det blir säkert fler efter alla slutar sina arbeten.

Blir lunch och Criminal Minds nu, Dr. Reid är ju bara för cool :D Trist att han blir kidnappad av en galen person med personlighetsklyvning på hög nivå.

Försöker komma på nått viktigt som stört mig länge, kommer just nu inte ihåg vad det är bara. Vet bara att jag irriterat mig på det förbannat länge, men jag kommer nog på det snart.

Man borde jämna denna kommunen med marken. Gör om, gör rätt. Bygg ett center för ungdomar, som har café som drivs av ungdomarna själva, biljardbord, bordtennis, rum med tv spel / data spel. Nått rum där man kan visa filmer, alkohol /drog fria disko kvällar. Skaffa även föräldragrupp som går runt på sena kvällarna med reflex västar och ser till att ungdomarna sköter sig, bara se till att synas så ungdomarna vet att dom finns om det händer nått eller om dom bara behöver prata med utomstående.


Detta skriver jag för att jag vill inte se ungdomar dricka sig redlösa mer eller mindre, vissa till och med provar droger och fastnar i det träsket. Var finns föräldrarna undrar jag ofta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar