måndag 19 maj 2014

Gamla idrottshallen

Den gamla idrottshallen vid högstadiet har nästan gått från att vara just en idrottshall till dagis för lata föräldrar och i vissa fall lata ungar som bara springer omkring och larvar sig medan dom mer ambitiösa barnen faktiskt lyssnar och gör det som sägs på träningarna. Fotboll och ishockey har mer och mer bytts ut mot tillexempel Taekwondo, och andra kampsporter. Kampsport är inget jag anser att barn under 12 år ska hålla på med. På grund av skaderiskerna anser jag att barn under 12 år inte har den disciplinen som krävs för denna sport.

Taekwondo och även många andra kampsporter är för mig ungefär som militär drillning, ja nästan i alla fall. Alla sporter ska Givetvis ha regler för att minska risken för skador. Men i kampsport tas detta till en helt annan nivå, enligt min mening i alla fall.

Sen finns det föräldrar till barn som tränar som dessutom tar med sig småsyskonen som inte har vett att sitta still utan rusar rakt in mellan två som står och sparrar. Det är farligt och ändå tar föräldrar med småbarn som riskerar få en spark i ansiktet för att dom är för små för att förstå varför dom inte får springa omkring som dom vill.

Hela grejen att barn ska lära sig slåss känns så fel. Barn ska cykla omkull och skrapa upp sina knän eller bryta en arm efter att ha ramlat ner från ett träd eller bara landat klumpigt efter att ha hoppat av linbanan på skolgårdar.

Från det ena till det andra, har fått dille på böcker! Var på biblioteket idag och beställde en bok som dom inte hade hemma, lånade en ljudbok som jag redan har lyssnat på 5 kapitel av. Lyssnar på ” Jag är Zlatan ” Än så länge är den rätt bra faktiskt, synd bara att den boken jag beställde inte finns som ljudbok för det är mycket lättare att lyssna på en bok än att läsa och sitta still hur länge som helst. Ljudböcker kan man lyssna på samtidigt som man fixar och donar i lägenheten.

Nu blir det att se film sen sova.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar